Uudised

Rahvusvaheline koolikonverents Joensuus 27. märts svetlana.solomonova


21. ja 22. märtsil kohtusid Joensuus õpilased Lycée Gambettast (Arras, Prantsusmaa), Tammsaare Koolist (Pärnu, Eesti) ja Ida-Soome Ülikooli koolist.

Teist aastat järjest õpilased osalevad projektis sellises koosseisus, kuigi koostöö ja projekt ise kestavad juba 8 aastat. Kogu varasem töö on toimunud distantsilt ning nüüd avanes võimalus kohtuda ja arutada, kuidas elavad õpilased erinevates riikides. 2023.-2024. õppeaasta konverentsi teema on "24 tundi õpilase elust".

Konverentsi eesmärgid:

  • Tutvuda erinevate riikide haridussüsteemidega.
  • Võrrelda õpilaste igapäevaelu erinevates riikides.
  • Arendada suhtlemis- ja koostöö oskusi.
  • Leida uusi sõpru.

Konverentsi programm:

  • Esitlused iga riigi haridussüsteemi ja gümnaasiumiõpilaste igapäevaelu kohta.
  • Grupitööd ja arutelud erinevatel teemadel.
  • Kultuuriprogramm.

Erinevate riikide õpilased viisid eelnevalt läbi küsitluse oma koolide 13-15-aastaste õpilaste seas. Küsimused puudutasid lisaks päevakavale ka tänapäeva õpilaste hobide, huvide, tegevuste ning suhtlusprioriteetide ja -võimaluste uurimist. Huvitav oli kuulda ja teada, mis ühendab õpilasi erinevates riikides ja mille poolest nad erinevad.

Näiteks selgus, et koolilaste päev algab Prantsusmaal, Soomes ja Eestis kell 6-6.30 hommikul, kõigile antakse kodutööd, mida õpilased teevad põhiliselt õhtuti, enamik õpilasi käib sportimas 1-2 korda nädalas, eelistavad elavat suhtlust ja suhtlevad perega ca 1 tund päevas, majapidamistööd ei võta palju aega, kuid lugemisega ei lähe kõigil väga hästi, sest umbes pooled õpilastest vastasid, et armasta lugeda. 

Huvitav oli teada saada, et Prantsusmaal kestab koolipäev kella 8-18. Prantsuse koolilapsed nagu Eesti koolilapsed, sõidavad kooli enamasti bussiga, Soome koolilapsed aga jalgrattaga. Mõned erinevused puudutasid hommikusööki, tundide arvu ja kestust ning huviringe.

Konverents oli kohtumise kulminatsioon, kuid kõik päevad olid sisustatud mitmekülgse ühistegevusega: õpilased Prantsusmaalt ja Eestist käisid Soome koolinoorte matemaatika-, tööjõpetuse-, muusikatundides, koos õpiti vene keele tunnis. Tutvumisõhtul räägiti oma riikidest, tehti esitlusi ning peeti huvitavaid ja lõbusaid viktoriine “Kahoot!”. Koos söödi väligrillil, imetleti botaanikaaia eksootilisi taimi ja kaunist männimetsa teel botaanikaaeda, tehti loomingut luues oma Avatari ja ajaveebi reisist Soome ning oma riigi legosümboli.

Koos õpilastega olid ka nende õpetajad, kellele korraldati ka huvitav kohtumine Ida-Soome ülikooli õppejõuga.

Töökeeleks oli vene keel. Õpilased õppisid üksteist tundma ning rõõmustav oli näha, kuidas nad ühendatud meeskondadeks suhtlesid ja koostööd tegid.

Kogu korraldustöö viis suurepäraselt läbi projektijuht Julia Laittila.

Koju lahkudes ütlesid Prantsuse ja Eesti koolilapsed, et tahavad suhtlust jätkata. Eesti koolilapsed ootavad aprilli keskel külla Soome sõpru.

Joensuu, kooliga tutvumine, koostöö ja vahetu suhtlus rikastas kõiki sellel kohtumisel osalejaid.

21. ja 22. märtsil kohtusid Joensuus õpilased Lycée Gambettast (Arras, Prantsusmaa), Tammsaare Koolist (Pärnu, Eesti) ja Ida-Soome Ülikooli koolist.

Teist aastat järjest õpilased osalevad projektis sellises koosseisus, kuigi koostöö ja projekt ise kestavad juba 8 aastat. Kogu varasem töö on toimunud distantsilt ning nüüd avanes võimalus kohtuda ja arutada, kuidas elavad õpilased erinevates riikides. 2023.-2024. õppeaasta konverentsi teema on "24 tundi õpilase elust".

Konverentsi eesmärgid:

  • Tutvuda erinevate riikide haridussüsteemidega.
  • Võrrelda õpilaste igapäevaelu erinevates riikides.
  • Arendada suhtlemis- ja koostöö oskusi.
  • Leida uusi sõpru.

Konverentsi programm:

  • Esitlused iga riigi haridussüsteemi ja gümnaasiumiõpilaste igapäevaelu kohta.
  • Grupitööd ja arutelud erinevatel teemadel.
  • Kultuuriprogramm.

Erinevate riikide õpilased viisid eelnevalt läbi küsitluse oma koolide 13-15-aastaste õpilaste seas. Küsimused puudutasid lisaks päevakavale ka tänapäeva õpilaste hobide, huvide, tegevuste ning suhtlusprioriteetide ja -võimaluste uurimist. Huvitav oli kuulda ja teada, mis ühendab õpilasi erinevates riikides ja mille poolest nad erinevad.

Näiteks selgus, et koolilaste päev algab Prantsusmaal, Soomes ja Eestis kell 6-6.30 hommikul, kõigile antakse kodutööd, mida õpilased teevad põhiliselt õhtuti, enamik õpilasi käib sportimas 1-2 korda nädalas, eelistavad elavat suhtlust ja suhtlevad perega ca 1 tund päevas, majapidamistööd ei võta palju aega, kuid lugemisega ei lähe kõigil väga hästi, sest umbes pooled õpilastest vastasid, et armasta lugeda. 

Huvitav oli teada saada, et Prantsusmaal kestab koolipäev kella 8-18. Prantsuse koolilapsed nagu Eesti koolilapsed, sõidavad kooli enamasti bussiga, Soome koolilapsed aga jalgrattaga. Mõned erinevused puudutasid hommikusööki, tundide arvu ja kestust ning huviringe.

Konverents oli kohtumise kulminatsioon, kuid kõik päevad olid sisustatud mitmekülgse ühistegevusega: õpilased Prantsusmaalt ja Eestist käisid Soome koolinoorte matemaatika-, tööjõpetuse-, muusikatundides, koos õpiti vene keele tunnis. Tutvumisõhtul räägiti oma riikidest, tehti esitlusi ning peeti huvitavaid ja lõbusaid viktoriine “Kahoot!”. Koos söödi väligrillil, imetleti botaanikaaia eksootilisi taimi ja kaunist männimetsa teel botaanikaaeda, tehti loomingut luues oma Avatari ja ajaveebi reisist Soome ning oma riigi legosümboli.

Koos õpilastega olid ka nende õpetajad, kellele korraldati ka huvitav kohtumine Ida-Soome ülikooli õppejõuga.

Töökeeleks oli vene keel. Õpilased õppisid üksteist tundma ning rõõmustav oli näha, kuidas nad ühendatud meeskondadeks suhtlesid ja koostööd tegid.

Kogu korraldustöö viis suurepäraselt läbi projektijuht Julia Laittila.

Koju lahkudes ütlesid Prantsuse ja Eesti koolilapsed, et tahavad suhtlust jätkata. Eesti koolilapsed ootavad aprilli keskel külla Soome sõpru.

Joensuu, kooliga tutvumine, koostöö ja vahetu suhtlus rikastas kõiki sellel kohtumisel osalejaid.