Rahvusvaheline projekt "24 tundi koolilapse elust" on edukalt lõppenud

19. aprillil 2024 lõppes edukalt rahvusvaheline projekt "24 tundi koolilapse elust". Kaheaastases projektis osalesid kolm kooli: Joensuu Ida-Soome Ülikooli kool, Prantsusmaa Arrasi lütseum ja Eestist Pärnu Tammsaare kool.

15. aprillil saabusid Joensuu õpilased Pärnu. Märtsis käisid Tammsaare kooli õpilased Soomes, kus nad koos Prantsusmaa lütseelaste ja Soome õpilastega osalesid konverentsil, mis oli pühendatud koolielule projektis osalevates riikides. Konverents ja Joensuus veedetud aeg lähendasid õpilasi ning seetõttu oli kohtumine Pärnus loogiline töö jätkamine.

Pärnu saabudes Soome projektiosalejad tutvusid Tammsaare kooliga, osalesid eesti ja vene keele, muusika ja kehalise kasvatuse tundides. Nad kohtusid Õpilasesinduse presidendiga, said teada palju uut ja huvitavat nii kooli kui ka Pärnu linna kohta ning külastasid Tartus haridus- ja teaduskeskust AHHAA.

Soome õpilastele meeldis ekskursioon Pärnus ja Pärnu Linnamuuseumis, kus nad tutvusid linna ajaloo ning Eesti koolivormiga ning võtsid osa oma koolimoe projektide loomisest ja arutamisest.

Väga meeldis neile ka Pärnu Loodusmaja. Pikaks ajaks jääb meelde üksikasjalik ekskursioon sellesse ainulaadsesse õppehoonesse ja imeline kosmosefilm planetaariumis.

Suurt muljet avaldas projektiosalejatele Tartu ja haridus- ja teaduskeskus AHHAA.

Õpilaste vaheline suhtlus toimus neljas keeles: soome, eesti, inglise ja vene keeles. Erinevate rahvuste lapsed said sõpradeks ning oli rõõm näha nende koostööd, näiteks võrkpallimängu, kus võistlesid Pärnu ja Soome õpilaste koondmeeskonnad.

Selliseid kohtumisi on raske ülehinnata! Töö selle projekti käigus kulges nii kõrgel tasemel tänu õpilaste, õpetajate, koolijuhtide ja linna haridusameti ühistele pingutustele.

Täname Pärnu linna haridusasutuste peaspetsialisti Virve Laubet, kooliadministratsiooni: direktori Riho Alliksood, õppealajuhatajaid Kristina Moiseenkot ja Reet Merilainet, noorsootöö direktori asetäitjat Kristina Miljanit, Tammsaare kooli sekretäri Erika Rougiainenit, raamatukoguhoidja Svetlana Tšikkani, 9.A klassi õpilasi,  Õpilasesinduse presidenti Kevin Luhta, õpetajaid Anzhela Muravjevat, Jelena Berezinat, Tiiu Sarve, Lilia Münnakmäed, Aleksandr Fedotovit ja Jelena Kuušinovat.

Projekti vedasid edukalt kaks aastat õpetajad Jelena Stankevits, Jelena Beljankova, Svetlana Solomonova ja Tatjana Klevtsova. Kuid suurimad tänusõnad on meie kaheksanda klassi õpilastele:

  • Markova Valerija, Šinkarjova Arina, Voronin Edgar ja Voronin Eduard 8.K klassist,
  • 8.A klassi õpilased - Panova Varvara, Jaškina Anna, Bespalova Karolina ja Basovskaja Elina.

Loodame, et rahvusvaheline projektitöö jätkub ka järgmisel õppeaastal, sest see ühendab õpilasi  erinevatest riikidest ja õpetab neid teineteist paremini mõistma. Eriti tänapäeval see on väga oluline.

Tatjana Klevtsova
19. aprill 2024